torsdag 18 september 2008

Somewhere Over The Rainbow

Här är den fina sången "Somewhere Over The Rainbow", Israel Kamakawiwo Oles version. Okej att videon är lite sockersöt, men det gör inget för min del! =) Lyssna och njut...

Här nedan är texten också. Jag tycker den passar in på vad jag önskar sprida för budskap med den här bloggen!

_________________________________________---

Somewhere over the rainbow
Way up high
And the dreams that you dreamed of
Once in a lullaby ii ii iii
Somewhere over the rainbow
Blue birds fly
And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true ooh ooooh
Someday I'll wish upon a star
Wake up where the clouds are far behind me ee ee eeh
Where trouble melts like lemon drops
High above the chimney tops thats where you'll find me oh
Somewhere over the rainbow bluebirds fly
And the dream that you dare to,why, oh why can't I? i iiii

Well I see trees of green and
Red roses too,
I'll watch them bloom for me and you
And I think to myself
What a wonderful world

Well I see skies of blue and I see clouds of white
And the brightness of day
I like the dark and I think to myself
What a wonderful world

The colors of the rainbow so pretty in the sky
Are also on the faces of people passing by
I see friends shaking hands
Saying, "How do you do?"
They're really saying, I...I love you
I hear babies cry and I watch them grow,
They'll learn much more
Than we'll know
And I think to myself
What a wonderful world (w)oohoorld

Someday I'll wish upon a star,
Wake up where the clouds are far behind me
Where trouble melts like lemon drops
High above the chimney top that's where you'll find me
Oh, Somewhere over the rainbow way up high
And the dream that you dare to, why, oh why can't I? I hiii ?

Välkommen hit - Jag och Du!

Välkommen hit - Jag och Du! Jag är lika ny som du är inför denna blogg (i skrivande stund för min del i varje fall=). Vad roligt det känns att starta den här bloggen! Idén har smugit sig fram... först som en svag viskning, senare mer återkommande som en svag röst och nu har den blivit så stark så jag verkligen känner mig manad att göra slag i saken.

Den här bloggen kommer att, som jag upplever det just nu, handla om andlighet och personlig utveckling, vilket jag betraktar som i princip två sidor av samma mynt. Om jag i mycket korta drag ska försöka förklara vad jag menar så kommer här några första tankar om detta. Andlighet upplever jag som en resa på väg hem; hem till sin själ, sitt inre och sanna jag och upptäckten av att ett "jag" egentligen inte finns utan att allt är sammanlänkat och samma sak. Att allt som finns är evig kärlek, sanning och frid. Personlig utveckling upplever jag som en parallell men samtidigt annorlunda resa som handlar om att gå in i detta vi faktiskt upplever som ett "jag" här på jorden för att reda ut känslo- och tankeblockeringar, smärta och så vidare. Båda dessa resor tror jag är nödvändiga för att finna frid och harmoni inombords. Vi behöver mogna personligt och känslomässigt för att djupare kunna uppleva en andlig verklighet på samma sätt som jag tror att andliga/själsliga upplevelser hjälper oss att mogna personligt!

Välkomna att följa mina inre (och ibland yttre) resor!

Kärlek i massor!